خیر؛ گذراندن یا نگذراندن پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد، تنها دو شیوه تحصیلی متفاوت میباشد و تاثیری در کیفیت دوره یا سطح علمی فارغ التحصیلان ندارد. اگر چه رشته های تحصیلی که به صورت کاملا الکترونیکی در این موسسه دایر و برگزار میگردد همگی آموزش- محور میباشند و اخذ پایان نامه الزامی نمیباشد، اما داشتن پایان نامه و مقالات با ارزش پژوهشی بالا امکان ورود به مقطع دکترا را تسهیل می نماید.
به همین دلیل در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد این موسسه، دروس سمینار و روش تحقیق از جایگاه خاصی برخوردار بوده و دانشجویان در نیمسال سوم تحصیلی با اخذ این دروس با فرایند انجام پژوهش و نحوه نگارش و چاپ مقالات پژوهشی آشنا میشوند و دانشجویان آموزش محور از این طریق توانمندی و امکان نگارش و چاپ مقالات پژوهشی را کسب کرده و میتوانند در جهت تقویت کارنامه پژوهشی خود برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر اقدام نمایند.